La tabernera del puerto

Música

Diumenge 1 d'octubre de 2023 / 18 h / Teatre Monumental (La Riera, 169)
22 euros general / 20 euros jubilats i socis / 18 euros aturats i estudiants / 11 euros persones amb minusvalidesa i menors de 12 anys

Sarsuela a càrrec de Rafató Teatre i Orquestra Chalumeaux

La tabernera del puerto és una sarsuela en tres actes, amb música de Pablo Sorozábal i llibret de Federico Romero Sarachaga i Guillermo Fernández-Shaw que es va estrenar el 6 d’abril de 1936 al Teatre Tívoli de Barcelona. 

En Juan de Eguía, un home amb un passat tèrbol, s’instal·la a Cantabreda, un poblet imaginari de Cantàbria. Ningú no sap d’on ha vingut; però, en canvi, els homes del poble visiten la seva taverna, atrets per la bellesa d’una dona, la Marola. Tot i que ella sospira per un jove mariner, en Leandro, que li confessa el seu amor, en un preciós duet. 

L’Abel, un noiet que també està enamorat de la Marola, canta cobles dedicades a la seva estimada. En Verdier, que acaba d’arribar a Cantabreda, el sent i, després de parlar amb el noi, s’adona que el propietari de la taverna és en Juan de Eguía, un antic company de trifulgues. L’arribada d’en Simson, un altre peça clau de l’obra, i la sortida d’en Juan, fan que entonin un bonic tercet, “Hace días te esperaba...”, en què parlen de les aventures viscudes plegats.

En Juan de Eguía confessa que en un lloc de l’oceà hi ha dipositat un carregament de cocaïna que s’ha de rescatar, i assegura que aquesta serà la seva darrera malifeta. Però ell no es veu capaç de portar a terme la feina i ofereix a en Leandro l’oportunitat de quedar-se amb la Marola si aconsegueix dur el carregament al port.

En Leandro accepta el repte, tot i que, gràcies a l’Antigua —una vella borratxa, esposa de Chinchorro—, esbrina que la Marola és filla d’en Juan de Eguía. No obstant això, decideix seguir endavant i salvar la Marola de les urpes d’en Juan. La Marola li diu que només ho consentirà si ella l’acompanya. Així doncs, marxen ambdós junts.

Una tempesta està a punt de matar la parella, però la sort fa que arribin a destí sans i estalvis.

Un cop a Cantabreda, es troben un Juan de Eguía penedit, perquè creia que la Marola havia mort per culpa seva. Després de demanar perdó a la Marola per haver sigut un mal pare, es lliura a les autoritats; deixant finalment lliure l’amor de la Marola i en Leandro.

Repartiment:
Mireia Dolç, soprano
Vicenç Esteve, tenor
Alberto Cazes, baríton
Xavi Fernández, baríton
Cor titular de la companyia
Orquestra Chalumeaux

Direcció musical:
Xavi Dolç

Coordinació general:
Rafa Miralles

Companyia de Sarsuela Ciutat Comtal

Organitza: Foment Mataroní

També et pot interessar…